Over ons

Home >> Over ons

Eén missie: de juiste woorden afleveren


Het doel is eenvoudig: jou een doeltreffende, overtuigende en aantrekkelijke tekst bezorgen. Een tekst die doet waarvoor jij 'm liet schrijven. Een instrument dat jouw communicatie versterkt en jouw boodschap uitdraagt. Met de juiste woorden krachtig overtuigen.


Ook jij verdient net als iedereen de best mogelijke tekst, aangepast aan het medium dat je koos of dat we samen kozen. Jouw boodschap kristalherder vertalen naar jouw doelgroep, dat is wat Wordpower Tekstbureau doet. 


Wij schrijven commerciële en informatieve teksten voor productiebedrijven en dienstverlenende firma's. Ook als particulier ben je zeker welkom voor schrijfwerk of nazicht van jouw thesis, persoonlijke brief, sollilciatiebrief, etc. 

Wordpower Tekstbureau verleent copywritingdiensten aan mensen in de regio Brugge, Roeselare, Kortrijk, Gent, Brussel, Antwerpen.

Hoe gaan we tewerk?


Tijdens een kort gesprek beschrijf je jouw project, jouw boodschap, jouw doel.

Je vertelt ons wie je wil bereiken. Wat jouw klant wil. Wat die zoekt. Wij peilen naar wat zij belangrijk vinden en we vormen ons een beeld van de juiste toon voor jouw teksten en jouw communicatie. Het is de eerste stap in het schrijfproces van jouw commerciële tekst.


Daarna kijken we welke woorden jouw doelgroep gebruikt. Om zo hun behoeftes of trends in zoekgedrag te onderkennen. En hun gedrag in te schatten en te ontdekken welke overtuigingselementen cruciaal zijn om van de lezer van jouw teksten een bezoeker, volger of klant te maken. Dé manier daartoe - een gratis tip voor wie zelf teksten probeert te schrijven - is je te richten tot één persoon. Definieer een 'buyer persona'. Zo communiceer je gerichter in je tekst en gebruik je de juiste woorden. Als je je tot iedereen richt, richt je je eigenlijk tot niemand. Zo mist je boodschap doel. Daarom zijn deze buyer persona's voor tekstschrijvers belangrijk.


Wil je een advertentie? Dan vraagt die een creatieve invalshoek. Wil je goede webteksten? Dan is SEO een belangrijk façet. Een persbericht moet dan weer hapklaar zijn voor de journalisten en de nodige nieuwswaarde hebben. Welke soort tekst jij ook wil, we houden rekening met de specificiteiten van elke tekstsoort.


Als de nodige structuur en invalshoek duidelijk is, persen wij het zweet uit onze pen (of ons klavier) voor een uitgekiende tekst voor jouw website, brief, catalogus, long of short advertentietekst, enzovoort. Altijd strategisch onderbouwd. We leggen die voor en passen aan op basis van jouw opmerkingen.


Met evenveel plezier maken we van jouw bestaande teksten pareltjes met overtuigingskracht


Contacteer ons gerust voor een vrijblijvend gesprek. Dan bespreken we hoe we jou meerwaarde kunnen bieden met ons strategisch schrijven.

Wie is Wordpower Tekstbureau?


Wordpower is de merknaam van de copywritingdiensten van Andy Huvaere. Deze licentiaat Handelswetenschappen - optie marketing van bouwjaar 1979 bouwde een expertise op als copywriter.



Andy Huvaere de juiste woorden

"Een echte taalpuritein en strever naar de juiste woordcombinatie. Dat ben je of ben je niet. Dat is geen waarde-oordeel, maar een gegeven. En toevallig ben ik er zo één. (Ik ben ook vele dingen niet, maar laten we het daar maar niet over hebben :-) ) Na een bediendenloopbaan van zo'n 12 jaar waarin ik al verdacht veel energie stak in 'het weloverwogen en doeltreffend schrijven', besliste ik te gaan schrijven in dienst van wie goede teksten nodig heeft. Niet zomaar op het gevoel af. Maar onderbouwd en gesteund door de nodige opleidingen, verrijkt door een onmetelijke interesse in het vak en gegroeid door de schrijfopdrachten doorheen de jaren."


"Copywriter noemen ze me dus."


Andy Huvaere

Hoe werd ik tekstschrijver?


De vroegste schrijfprikkel die ik me herinner, is die van de cursus schriftelijke communicatie van mevr. Thienpont. Eerste of tweede kandidatuur Handelswetenschappen denk ik. 't Kan ook eerste Lic geweest zijn. Maar héérlijk vond ik het toen al. Schrijven met een doel, vooruitgestuwd door do's and don'ts. Schrijven als wetenschap. In tegenstelling tot de inhoud van vele andere vakken, bleef van deze wetenschap wel iets sluimeren. Zonder het goed te beseffen.


Want je weet hoe het gaat toch? Je studeert af. Zoekt werk. Bent blij dat het je op een bepaald moment lukt, stelt je niet de vraag of het dat is dat je wil, zolang het maar iéts te maken heeft met je studies. En een eerste loonbriefje oplevert.


In mijn geval had een financiële functie idd iets te maken met de economische opleiding. Dus hop, daar gingen we. Na een jaar of negen cijfers analyseren en rapporteren naar het moederbedrijf, werd dat een leidinggevende logistieke functie in datzelfde bedrijf. Om daarna tot op vandaag account management te gaan verzorgen bij een vzw die zich inzet voor de recyclage van bedrijfsmatige verpakkingen. Mooie bedrijven, mooie mensen, mooie tijden. 


Doorheen die uitdagende professionele periode bleef er echter één duidelijke constante. Mijn liefde voor de juiste woorden op de juiste plaats. De juiste toon geven aan een rapport, een mail, een brief. Het viel aanvankelijke meer op voor anderen dan voor mezelf. Tot er op een bepaald moment ook bij mij een licht ging branden: toen ik ontdekte dat er een therapie bestaat voor mensen zoals ik via een opleiding tot en activiteit als copywriter of tekstschrijver.


Wat startte met een eerste schuchtere ontdekking van het vak, leidde tot een reeks opleidingen, waaronder:


  • twee jaar avondopleiding Copywriting;
  • allround cursus Copywriting van het Gouden-Veer genootschap;
  • digital Marketing bij de Unie van Belgische Adverteerders;
  • SEO-opleiding bij de Unie van Belgische Adverteerders;
  • uren, dagen, jaren zelfstudie over copywriting, SEO en advertising.


Dit alles gestuwd door een ontembare nieuwsgierigheid naar de combinatie van de techniek van het schrijven en de psychologie van het overtuigen.


Er zijn twee soorten kennis. Deze die je opdoet omdat het moet. En deze die je opdoet omdat het past bij je natuur, je persoonlijkheid, je interesse.


Ik wens elke jonge mens een vroege ontdekking toe van wat past bij zijn of haar natuur. Want doen wat daarbij past, geeft meer energie dan alle Belgische windmolenparken samen.



Visie


Een goede tekst schrijf je in functie van een te realiseren doel en met het oog op een uiterst vlotte leesbaarheid.

Je grijpt de aandacht van de lezer pas als je tekst relevant, prikkelend, verrassend en onderscheidend aanvoelt.

Dit geldt voor elk type tekst. Voor scherm en papier. Voor zakelijke en persoonlijke toepassingen. Elk met zijn eigen vereisten en aandachtspunten.


Onze missie


De meerwaarde van jouw producten of diensten vertalen in duidelijke en voelbare voordelen voor jouw doelgroep. Via goed uitgekiende tekst. Zodat de lezer de kracht van jouw product of dienst ontdekt. Om de lezer het voordeel van jouw bedrijf te laten voelen. En de lezer te laten doen wat jij wil. Daar gaan we voor.

CONTACT

Andy Huvaere

Wordpower Tekstbureau

Wordpower Tekstbureau